A Windows nagy tavaszi frissítése több újdonságot is tartalmaz.
A frissítés egyik újdonsága a megjelenítésben próbál a felhasználók kedvében járni. A nagy felbontású kijelzőknél, nem minden software jelenik meg szemet gyönyörködtetően, a Windows ezeket megpróbálja feljavítani, vagy szebben mondva felskálázni, sajnos ez eddig nem működött tökéletesen, általában elmosódott lett a megjelenítés.
Beépítettek egy új opciót, ez elvileg képes a fennálló problémát orvosolni. A skálását a következőképpen tudjuk bekapcsolni: Beállítások - Rendszer - Megjelenítés - Speciális skálázás menüpont, itt be kell pipálni, hogy a Windows megpróbálja javítani az elmosódást.
Gyorsabb frissítés
A fejlesztők azt ígérik, hogy mostantól sokkal gyorsabb lesz a frissítés, átszabták a frissítés menetét, hogy a gépet minél hamarabb munkára lehessen fogni, egy frissítés után. Az egy évvel ezelőtt frissítés során több mint 1 óráig nem lehetett használni a számítógépet. A Microsoft folyamatosan dolgozik a frissítések gyorsításán, ez már a 2017 őszi frissítésen is látszódott, ekkor már kevesebb mint 1 órába került a frissítés. A 2018-as update kb félóra alatt lezajlik. A fejlesztők szeretnék tartani a további frissítéseknél is ezt az időintervallumot.
A gyorsítás mellett arra is figyeltek a fejlesztők, hogy a frissítés letöltés se terhelje a számítógépünket. A tavaszi frissítés után betudjuk majd állítani, hogy mekkora sávszélességet foglaljon le a letöltés során a Windows.
Beállítások - Frissítés és biztonság - Speciális beállítások menüpontot itt pipáljuk ki a két mezőt amely a sávszélességet limitálja.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
desw 2018.05.12. 19:12:50
Annyira felhúztak ezzel, hogy írtam egy kis appot, így most már akkor telepítem és azokat az update-eket, amiket akarok.
desw 2018.05.12. 20:22:41
Csak egy console app. Teszi a dolgát, de így nem lehet piacra dobni.
desw 2018.05.12. 20:26:12
l. 2018.05.12. 21:36:23
registryből le lehet tiltani a driver update-et
l. 2018.05.12. 21:38:56
VT Man 2018.05.12. 21:39:07
A Windows 10 jó volt -- első telepítéskor. Aztán jöttek a frissítések, míg ma már nem tud rendesen hibernálni nálam. Sleep/hibernate = minden elveszik. HP laptopon.
Persze, biztos valami driver csinálja...
(Nem kalóz változat.)
Alick 2018.05.12. 21:46:03
desw 2018.05.12. 22:08:37
"nekem a nyomtató driverrel csinálta ugyanezt
registryből le lehet tiltani a driver update-et "
Próbáltam annakidején mindent, de nem sikerült.
Mindegy, felhúztak ezzl, így megoldottam magamnak a Win7-féle update-et.
desw 2018.05.12. 22:13:16
" Sajnos az utolsó jó Windows a Windows 7 volt."
Egyetértek! Ha nem IT-ben dolgoznék, még mindig Win7 lenne. Sajnos kénytelenk vagyok Win10-et használni.
Agyrém, hogy alap dolgok miatt fagy, pl kijelző lecsukás és hiber nálam is.
Meg aztán minden nagyobb update-nél máshová raknak egyes beállításokat, ami Win7-en 2 klikk volt, az Win10-en 20 klikk . . .
Control Panel meg ez az új Settings párhuzamosan . . .
A Win10 még mindig béta . . .
Kerek_moderatort_masikat 2018.05.12. 22:33:28
Na ne basssz... a saját hardvere és annak illeszthetőprogramja ani az előző verziónak tökéletes volt??
Többek között a fél éves 600e Ft-os HP zBook-om ujjlenyomat olvasóját sem. Meg egy halom olyan hardvert ami az első Win7 megjelenésekor jött divatba.. (eMashine laptopban pl)
Szóval bő nyállal lecummanthat a Microsoft... akkor adjon ki frissítést ha az KÉSZ! Ne havonta azért mert az milyen cool dolog...
desw 2018.05.12. 22:55:36
A Microsoft csak nagyon alap drivereket ad, a többi a gyártó sara.
Nézd meg a dism.exe-t. Ennek van vmi forceunsigned kapcsolja, és így lehet telepíteni unsigned drivert is
Zed is not dead yet 2018.05.13. 00:02:25
A mikorfost már urvára nem tudja, mit is csinál. Nem tudom a gatya nagyezsda mennyire okozza ezt, vagy mennyire a többi totálisan eltévedt nagyokos, de tényleg, látható hogy teljesen bevakultak, fingjuk nincs merre kéne menni. Csinálnak egy kis zsebpénzt ebből a felhőtárhely-faszságból és máris hupákolnak, hogy hűűűazannya, de tuuuud.
Legutóbbi frissítés vicces "önlábonlövése" pl. hogy a felhasználó védelmében simán kikapcsolták a mikrofont. Aztán ha kéne bármihez, pl. a nem túl régen szőröstül-bőröstül lenyelt skype-hoz, _akkor_se_működik. Persze, akinek van némi lövése a winfosokhoz, meg egy kis türelme, engedélyezheti a mikrofont, aztán elkezdheti egyenként beállítgatni az alkalmazásaihoz hogy engedélyezi-e, de a mezei felhasználók 100%-a erre annyit fog mondani: elromlott a mikrofon. Ennyi. Nagyszerű, csak így tovább, még kérünk sok ilyet, ez kell, ettől lesz nagyszerű a világ.
fidesz maszop dk egykutya 2018.05.13. 00:54:49
whatisevenworse 2018.05.13. 01:21:40
whatisevenworse 2018.05.13. 01:33:20
adamki 2018.05.13. 05:45:36
gigabursch 2018.05.13. 06:15:18
Köszőnöm iost nem kérek, az andoidtól herótom van.
Amúgy a w felhőkezelése messze jobb mint a k uglié.
Nekem két Dell laotopn megy w10. Nem érzékelem a hp-s provlémát. Mondjuk én a hp-t bő 10 éve kihajítottam az életemből. De ez egyéni döntés.
desw 2018.05.13. 06:38:39
"Amúgy az update azért lett kötelező (és nem opcionális mint anno), mert sok idióta, aki "minek az" felikáltással hagyta a francba az egészet, a PC-s biztonság legaljára lökte a wint."
Gyanítom, hogy a problémák legkisebb részét okozzák magában a Win-ben található lyukak.
A sötét usert meg nem akadályozhatják meg, hogy feltepítse a "csoda" programját, ami utána adatot lop vagy bot lesz vagy ilyesmi. Ugyan az MS erőlködik a korlátozott appokkal (UWP-Store app), de csak beszarás lett a vége.
"Az önjelölt programozók, meg biztonsági szakértők most csak annyit tudnak csinálni max, hogy kikapcsolják a gépet."
Tévedsz. Az update komponens ugyanúgy/ugyanaz ott van a Win10-ben
is, csak nem vezettek ki minden beállítási lehetőséget, így lett ez a korcs automatic update alapból és erőszakkal.
Én pl sokszor vagyok mobil neten külföldön ill. itthon is. Tök jó volt, amikor épp megvettem 4-5 ezer Ft-ért a 3 gigás csomagot, aztán fél óra múlva jött az SMS, hogy forgalma 80%-nál jár. (mivel a telón volt megosztva a net wifi hotspotként, így korlátlanként érzékelte a gyökér Win10)
"Én már csak azt nem értem, hogy ha valakinek hardware hibás a gépe, és nem megy normálisan és még bele is piszkál policy-ban vagy regisztry be és csodálkozik, hogy egyre szarabb. "
Nincs hardver hibám, csak rossz a Realtek driver, és az update állandóan kérés nélkül feltelepítette. Ezt untam meg, így vissza a régimódi Win7-féle updatehez, és most én választom ki, hogy mit és mikor. Csak ezzel a fejlesztéssel elment egy csomó időm, pedig ott van alapból, csak ki kellene vezetni a beállításokat a usernek.
desw 2018.05.13. 06:56:32
"Személy szerint visszasírom a telefonokon a w8/w10 környezetet."
Jó ötlet volt, csak későn jött ill. a fejlesztőkkel nem kellett volna korábban kibaszni => bukás.
rnz 2018.05.13. 07:05:54
Egyébként viszonylag későn (jó egy évvel a megjelenés után) váltottam 7-ről 10-re, de ma már semmiképp sem lépnék vissza. Sokkal stabilabb a hülyeségeivel együtt is, mint a 7 volt. A WSL szintén marha jó cucc, sok dolgot meg lehet vele oldani.
midnightcoder2 2018.05.13. 07:34:01
rnz 2018.05.13. 07:54:11
Metálvörös 2018.05.13. 08:01:40
desw 2018.05.13. 08:07:05
A gyártónak az az érdeke, hogy vegyél új nyomtatót, akármit. Új driver fejlesztése csomó idő és pénz, és semmi nyeresége nem lenne belőle.
Drágább, üzleti modelleknél tovább lesz driver, akár visszafelé is pl WinXp driver, csak ezek az eszközök meg baromi drágák az átlag usernek.
trtr 2018.05.13. 08:29:04
trtr 2018.05.13. 08:33:36
Abban igazad van hogy nincs üzleti érdeke benne, szóval még örül is neki.
midnightcoder2 2018.05.13. 08:33:46
midnightcoder2 2018.05.13. 08:36:07
fidesz maszop dk egykutya 2018.05.13. 08:59:58
desw 2018.05.13. 09:26:58
"Egy ezrest kapsz érte tőlem. "
Ez korrekt ajánlat!
"A driver fejlesztése azért nem sok idő, a meglévőt kell átírni minimálisan."
Ez is hónapokat jelente, nulla haszonnal.
desw 2018.05.13. 09:30:21
" De ha azt portolnák linuxra, már azzal sokkal beljebb lennénk. "
Ezért van ott a Linux, ahol van. Először a fejlesztők életét kellene könnyebbé tenni egy normális IDE-vel, aztán jönnének a userek is.
midnightcoder2 2018.05.13. 09:46:02
desw 2018.05.13. 10:12:15
Ami igazán jó kb soha nem lesz, hacsak a nagyok egyszer kiegyeznek egymással => soha
Sir Mortzosch 2018.05.13. 10:14:54
desw 2018.05.13. 10:19:36
Az MS házon belül sem tudta normálisan megoldani, hogy különbőző Windows-os eszközöket (desktop, tablet, phone) együtt/egyformán kezeljen, akkor miért várjuk a Unix/Win/iOS összeborulást?
Vagy még egyszerűbb példa: 5-6 ismertebb böngésző. Kinek jó ez? Csak max azoknak a fejlesztőknek (pár ezer ember), akik ezeknél a cégeknél dolgoznak. Kik szívnak emiatt a "háború" miatt? Kb 3 milliárd ember, a felhsaználok és webfejlesztők is
midnightcoder2 2018.05.13. 10:19:52
midnightcoder2 2018.05.13. 10:38:21
A böngésző más kérdés. Az egy atomfegyver, ami nem jó ha egy kézben van. Az IE példája erre a legjobb, pedig a microsoft sokkal kevésbé élt ezzel vissza, mint amennyire ma tehetné egy eléggé elszánt és gazember cég.
pingwin · http://pingwin.blog.hu 2018.05.13. 10:40:16
amúgy tényleg kurva nagy fejlesztés, hogy egy óra helyett fél óra alatt frissít, amig nem lehet semmit csinálni
desw 2018.05.13. 11:34:09
"Igazából szerintem a microsoftnak is egyre kevésbé fontos a windows. Ők ma már inkább a felhőből és az üzleti szoftverekből csinálják a pénzt"
Ebben egyetértünk
" - ezeknek pedig a linux ideálisabb a futáshoz. A MS-nek sem mindegy, hogy a felhőjében mennyit kér enni az oprendszer."
Hiába jobb a Linux, ha szenvedés rá fejleszteni. Egy OS gyártójának nem a végfelhasználót kell megnyernie, hanem a fejlesztőket, ebben pedig mérföldekkel job az MS/Windows.
"A böngésző más kérdés. Az egy atomfegyver, ami nem jó ha egy kézben van."
Ne legyen egy kézben, ez egyértelmű. Álljon össze az összes nagyobb cég, Google, MS, Apple, . . . és legyen egy közös feldolgozó engine.
Aztán a UI-t mindenki úgy gányolja tovább, ahogy neki tetszik, de nem lenne ekkora szopás a "Firefox version 54.23.45-ön megy, Chrome 67.12.234-en meg nem, jajjj"
Milyen szabvány az, amit egyik cég így, a másik meg amúgy ért? Brrrrr
tonyk 2018.05.13. 13:04:00
Hát persze... :D
Reggel 9 óta néz ki a fejéből a gép bután pedig SSD-n van (Neeem, nincs teliszutykolva, mert nem használom, csak kb kéthavonta egyszer). Eddig kétszer halt bele, most még egy esélyt adok neki a Frissítési segéddel letöltve. Ha belehal ebbe is, nem fogok sírni érte, úgy is csak másodlagos rendszer a linux mellet.
gigabursch 2018.05.13. 13:47:26
Lámaság.
Szerinted két hónap alatt hány frissítés volt?
Először el kell jusson oda, hogy frissíthessen.
tonyk 2018.05.13. 14:16:12
Én a 1803-ról beszélek, de mondjuk a frissítési segédből erre rájöhettél volna, ha tudnál szöveget értelmezni.
Te láma..., ha már minősítgetsz...
lenörd hofstadter 2018.05.13. 18:37:31
Ezt azért egy kicsit árnyalja az, hogy a frissen feltelepített full üres winfosra frissen felhúzott Visual Studio telepítés után nem indul és csak rendszergazdaként lehet a jogtiszta winfos alatt indítani a saját ingyenes szarját.
lenörd hofstadter 2018.05.13. 18:40:51
Aha. Mert a hardver nagyon érdekli a winfost. winfos8-10-re árult alaplap winfos 8-al a bekapcsolás után azonnal, van amikor 3 másodpercenként vagy hatszor bassza ki elém az ablakot, hogy a hardver erősebb, azonnal telepítsem a winfos10-et.
desw 2018.05.13. 19:01:03
"Ezt azért egy kicsit árnyalja az, hogy a frissen feltelepített full üres winfosra frissen felhúzott Visual Studio telepítés után nem indul és csak rendszergazdaként lehet a jogtiszta winfos alatt indítani a saját ingyenes szarját. "
Akkor ott valamit vagy elkúrtál, vagy a "Visual Studio Installer"-t indítod. Utóbbihoz valóban admin kell, de maga a VS megy mezei userként is, én is úgy használom.
desw 2018.05.13. 19:02:03
"Aha. Mert a hardver nagyon érdekli a winfost. winfos8-10-re árult alaplap winfos 8-al a bekapcsolás után azonnal, van amikor 3 másodpercenként vagy hatszor bassza ki elém az ablakot, hogy a hardver erősebb, azonnal telepítsem a winfos10-et. "
Ha ennyire utálod, használj Linuxot!
Zed is not dead yet 2018.05.13. 19:10:34
A felhőjükről meg annyit, hogy épp a napokban ment füstbe egy ügyfél komplett cégadminisztrációja, mert azt gondolták szegények, hogy a microsoft felhőszolgáltatása remek eszköz lesz az adataik rugalmas eléréséhez több eszközről, felváltva. Aztán ehelyett sikerült egyszercsak olyat frissítenie, hogy oda lett a központból minden (más kérdés, hogy szerencsére volt offline mentésük is, ha nem is tökéletesen naprakész).
A csudálatos új funkciókról meg a szövegfelismerés jut még eszembe, ami ebben a frissítésben már nem csak angol nyelven létezik (rá is kérdez, hogy akarod-e mostantól használni), aztán a frissítés végén mégiscsak kiböki, hogy magyar nyelvű windowson ez biza nem megy. Még csak nem is az, hogy magyar nyelven, de már a magyar nyelvű windowsban sem.
Meridian74 2018.05.13. 19:25:21
Hááát... egy szoftveres tűzfallal is meg lehet oldani ugyanezt. Feltelepíted a windowst, és miután már minden klappol, utána csak elindítod a géped, lehetőleg még sallangok (automatikusan elinduló további appok) nélkül, és a tűzfaladat interaktív módba kapcsolva, figyeled mi akar nagy hirtelen kimenni a netre. Esetleg direktbe elindítasz egy frissítések keresését is. Oszt minden re nem-et válaszolsz, mikor felugrik az ablak, hogy valami ki akar menni a netre. Ezzel a kémkedős szoftvereket is ki tudod csukni. Amúgy hihetelen mi minen megy fel a netre csupaszon a win 10 alatt, csak úgy üresjáratban... kb 23 tűzfalszabály jön létre, csak várni kell egy keveset. Aztán később is nagy ravasz módon jönnek fel kuncsorgások, és látszik hoyg pl MS telemetria, meg hasonlók akarnak kimenni és adatot cserélni a neten. Ha nincs erre szükséged, akkor durr letiltani.
Aztán amikor jön a féléves nagy frissítés, el lehet dönteni akaorod-e vagy sem? ha igen törlöd a tűzfalszabályokat és frissítesz. Aztán elölről megint a tűzfalszabályokkal (amúgy fel is lehet függesztenei, de sok alalmazás frissül, ezért úgyis eleve új szabály kell majd...)
Meridian74 2018.05.13. 19:27:10
desw 2018.05.13. 19:29:27
"Milyen üzleti szoftverek?"
Akár Office, SharePoint, Dynamics, AI cuccok . . .
"A felhőjükről meg annyit, hogy épp a napokban ment füstbe egy ügyfél komplett cégadminisztrációja, mert azt gondolták szegények, hogy a microsoft felhőszolgáltatása remek eszköz lesz az adataik rugalmas eléréséhez több eszközről, felváltva. Aztán ehelyett sikerült egyszercsak olyat frissítenie, hogy oda lett a központból minden (más kérdés, hogy szerencsére volt offline mentésük is, ha nem is tökéletesen naprakész)."
Bocs, de tutira veszem, hogy az idióta ügyfél és/vagy a programozójuk/adminjuk volt hülye az Azure-hoz
Redundásan tárol az MS az Azure-ban ill. az ügyfél is kérhet pluszban lokáció szerinti tárolást/másolatot. Ja, az plusz pénz, így Pistike lebeszélte a céget arról, aztán törölte a DB-t, mert hülye volt hozzá.
"A csudálatos új funkciókról meg a szövegfelismerés jut még eszembe, ami ebben a frissítésben már nem csak angol nyelven létezik (rá is kérdez, hogy akarod-e mostantól használni), aztán a frissítés végén mégiscsak kiböki, hogy magyar nyelvű windowson ez biza nem megy. Még csak nem is az, hogy magyar nyelven, de már a magyar nyelvű windowsban sem. "
Ezt nem vágom, mert angol Win-t használok.
Meridian74 2018.05.13. 19:30:37
Na ne basssz... a saját hardvere és annak illeszthetőprogramja ani az előző verziónak tökéletes volt??"
Na ja... ezzel küzdök én is... 1709-ig pl az ASUS AISuite II driverek tökéletesen működtek. Jött a 1709, és nem működnek. Mivel az alaplapom 2013-as, így nem is reménykedhetem abban hogy majd a gyártó frissít egyet... Az AISuite III-at sem írták meg már erre az alaplapra..
desw 2018.05.13. 19:32:31
"Hááát... egy szoftveres tűzfallal is meg lehet oldani ugyanezt."
Ne mondd! A tűzfalon ki tudod választani, hogy pl. a VGA drivert és a security update-et telepítse fel, de az audio drivert ne?
Meridian74 2018.05.13. 19:37:14
is, csak nem vezettek ki minden beállítási lehetőséget, így lett ez a korcs automatic update alapból és erőszakkal."
Ja, amúgy tényleg, az is megoldás, hogy a service (szolgáltatások) között az update-et leállítja az ember... Akkor sem fog update-olni.
De adatokat szórni a MS-nek még persze fog ,)
desw 2018.05.13. 19:37:52
"ja, mindezt én pl az Eset Smart Securityvel csinálom. Lehet mással is. Aki meg drágálja egy ilyen szoftver megvételét, javaslom, nézzen szét az akciós áron áruló weboldalokon. Én pl 2500 Ft-ért vettem 3 gépre szóló liszenszt a G2A.com-on. "
Az jó! Kolléga itt egy ezrest ajánlott. És akkor nem kell baszakodni, és akkor és azt telepíti fel az update, amit engedek/kérek
MagyarPéter 2018.05.13. 20:57:44
Amúgy meg amikor kijött a Win10 jó volt, de tavaly tavasszal valamit nagyon elkúrhattak, mert azóta az SSD-s gépem ugyan megfelelően gyors, de a winchesteres laptopom totál belassult, a win gomb megnyomásától számítva 3-4 másodperc kell, mire megjelenik a start menü, a többi dologról nem is beszélve.
Az újítások közül pedig az új idővonalas feladatnézet a legokosabb, különösen amikor a barátnő meglátja, hogy milyen pornóoldalakat nézegettél, anélkül hogy rákattintana a böngésző előzményeire.
Alick 2018.05.13. 21:38:39
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.05.13. 22:46:29
Meridian74 2018.05.13. 23:56:40
Nekem sokkal gyengébb gépen 15 perc volt a legutóbbi frissítés. AMD Phenom II x6 1100T, 16GB RAM-al, szintén SSD-vel.
desw 2018.05.14. 06:24:34
" hat ez nagyban fugg attol mit fejlesztesz"
A végfelhasználónak software-t.
Nyilvánvaló, hogy az OS gyártója nem tud minden végfelhasználói igényt kielégíteni (Gizinek kell egy app, ami 2 percenként cseréli a háttérképet), így kell programozó.
A programozó viszont egy kényelmes állatfajta, így meg kell győzni, hogy az adott OS-re fejlesszen. Ebben pedig százszor jobb az MS, ezért nincs sehol a Linux-vonal a Windows-hoz képest.
Az MS egyébként pont ezért bukta a mobil témát: többször kibaszott a fejlesztőkkel, a fejlesztők meg beintettek => WinPhone bukás.
gigabursch 2018.05.14. 09:07:47
"Neeem, nincs teliszutykolva, mert nem használom, csak kb kéthavonta egyszer"
Most akkor döntsd el mit is akarsz írni.
Na mindegy, hagyjuk...
tonyk 2018.05.14. 09:19:13
De tényleg hagyjuk, nyertél!
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.05.14. 09:53:40
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.05.14. 09:55:00
desw 2018.05.14. 11:42:45
"szerintem a celplatformot sem az hatarozza meg, mi kenyelmes a programozonak, hanem hogy milyen platformon lesz eladhato a szoftver, vagy ha a platform es a szoftver rejtve marad a felhasznalo elott, mondjuk egy http gui moge, akkor sem hiszem hogy az ide dontene, hanem az operacios rendszer szolgaltatasai."
A speciális igényeket leszámítva nem hinném, hogy van különbség a mai modern OS-eket között. A dolga mindnek ugyanaz: kezelje az eszközöket ill. legyen olyan felületet, hogy kezelhető legyen bármi.
"es ebben a dontesben nehezen hiszem hogy pl egy windows-os ide akkora elony tud lenni, hogy megerje akar a cross platformos benazast is."
Miért kellene cross platformon bénáznom? A Windows részesedése kb 90%, Linux-vonal 1-2%, Apple 6-8%. Win desktopra fejlesztek, és pont leszarom a többit, mert sehogysem érné meg az erőfeszítés, hogy a többin is működjenek az appok. És én inkább leszek egy platformon jó, mint 5 platformon selejt.
"ha jol ertettem, neked nincs valasztasod valamiert"
Igazából 20+ év windows-os tudását nem fogom kukázni azért, hogy szabadságharcos lehessek a nem is tudom miért . . . Mit nyerhetnék, ha pl linux vonalon mennék tovább? Mondhatnám, hogy M$ meg Mikrofos meg winfos , . . . nem elég meggyőző ez nekem.
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.05.14. 20:01:39
amugy en nem szabadsagharcolok, nem winfosozok, viszont azt is gondolom, hogy a 20+ evnyi tudasodbol csak egy resz kotodik konkretan a windows-hoz, masik (szerintem nagyobbik) resze altalanosan hasznosithato. legalabbis en ezt tapasztaltam, amikor linuxon/linuxra kezdtem dolgozni sok ev windows utan.
desw 2018.05.15. 07:02:51
Az én ügyfeleim az átlag Gizik és cégek, nekik dolgozom project alapon. Ebben a körben jóval elterjedtebb a Windows és MS környezet, és semmi pluszt nem adna nekem más OS, csak szívás lenne.
(pont a napokban volt egy német szabadságharcos ügyefelem, MS Office helyett LibreOffice. Excel file-t kellett feldolgozni, csak ugye az idióta kitalálta, hogy vessző helyett pipe legyen az elválasztó. CSV, ahogy a neve is mondja, Comma Separated Value, de neki a pipe kellett comma helyett, meg quotes és ilyesmi, és nyilván egy ügyfele sem tudta megnyitni a szuper Librés fájlját . . . Én jót röhögtem, mert pár perces munkáért kifizette az MS Office árát :D)
Elhiszem, hogy többet kereshetnék speciális környezetben, és meg is tudnám tanulni (ahogy írod, a tudásom jó része általános prog/infós tudás), csak maximálisan (túl)elégedett vagyok a pénzemmel, így zéró a motiváció a váltásra.